Aktualna ilość haseł w bazie:: 404
Wybierz literę alfabetu:
Mała encyklopedia samochodowa

Zawieszenie sprzężone

Ogólna nazwa zawieszenia kół, które łączy w sobie cechy obu znanych wcześniej rodzajów zawieszeń (zależnych i niezależnych). Stosowane jest jako zawieszenie tylne w pojazdach z napędem na koła przednie. Składa się z dwóch wahaczy wzdłużnych, które zostały połączone poprzeczną belką. Belka ta znajduje się między osią kół pojazdu a osią obrotu wahaczy. Z takiego położenia wynika, że belka ta musi być podatna na skręcanie wymuszane przez względne przemieszczenia kątowe prawego i lewego wahacza. Może więc pełnić także rolę stabilizatora. Zaletami tego rozwiązania jest mała liczba części składowych, co wiąże się z małą masą i wymiarami.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu