Samochody seryjne
arkusz w PDF

FIAT BRAVO I (1995-2001)

Galeria FIAT BRAVO I

Oryginalność koncepcji modeli Brava/Nravo oraz zastosowane rozwiązania techniczne zostały uwieńczone zdobyciem zaszczytnego tytułu "Samochodu Roku 1996". Model Bravo otrzymał trzydrzwiowe nadwozie typu hatch-back o ciekawej dynamicznej stylizacji. Jego wygląd nawiązywał do samochodu sportowego i było to działanie zamierzone, gdyż pojazd adresowano do młodszej klienteli. Rozstaw osi jest taki sam jak w modelu Brava, natomiast długość została zmniejszona o 162 mm. Początkowo pojazd oferowano z czterema silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1,4 , 1,6 , 1,8 i 2,0 dm3. Dwa ostatnie silniki miały sportową charakterystykę i występowały w odmianach wyposażenia GT i HGT. Gamę uzupełniał silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3, a od 1996 roku dostępne były pojazdy z turbodoładowanymi silnikami Diesla o tej samej pojemności, ale w dwóch wersjach różniących się mocą maksymalną.

W 1998 roku przeprowadzono modernizację (face-lifting) całej rodziny, po której nieznacznie zmienił się wlot powietrza oraz wystrój wnętrza. Zmieniono także gamę silników. Silnik 1,4 został zastąpiony przez 16-zaworowy silnik o pojemności 1,2 dm3, natomiast obydwa silniki Diesla zastąpił nowoczesny turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa należący do rodziny JTD. Pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,0 dm3 został także zmodernizowany dzięki czemu wzrosła moc i poprawiono przebieg momentu obrotowego.

Produkcja samochodów tej rodziny zakończona została w połowie 2001 roku a ich następcami stały się pojazdy o nazwie Stilo.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu