Samochody seryjne
arkusz w PDF

FIAT PANDA III (2012-...)

Galeria FIAT PANDA III

Trzecia generacja modelu Panda została oficjalnie przedstawiona jesienią 2011 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Produkcja tych pojazdów została zlokalizowana na południu Włoch, a sprzedaż ruszyła początkiem 2012 roku.

Ogólna koncepcja pojazdu została zachowana, a bazą konstrukcyjną była platforma znana z Lancii Ypsilon. Pięciodrzwiowe nadwozie zostało znacznie powiększone w zakresie długości oraz szerokości. Długość całkowita wzrosła aż o 11 cm i wynosiła 365 cm, szerokość została powiększona do 164 cm. Sylwetka pojazdu, w porównaniu z poprzednią generacją, została bardziej zaokrąglona. Boki samochodu prezentowały się bardziej nowocześnie, a cechy charakterystyczne poprzedniej generacji zinterpretowano tutaj na nowo. Trzecia boczna szybka nabrała bardziej obłych kształtów. Wnętrze nawiązywało do zewnętrznych elementów stylistycznych. W zestawie wskaźników i na kierownicy pojawił się motyw kwadratu o zaokrąglonych narożnikach. W ofercie znajdowały się wersje cztero- i pięcioosobowe.

Nowa Panda zaoferowano z trzema różnymi jednostkami napędowymi. Nowością był dwucylindrowy silnik benzynowy typu TwinAir o pojemności skokowej 0,9 dm3, a pozostałe czyli benzynowy 1,2 dm3 i turbodiesel 1,25 dm3 przejęto z poprzedniej generacji. Wszystkie jednostki przygotowano do współpracy z układem Start-Stop i łączono z pięciobiegowymi mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi.

W 2013 roku rodzina Pandy wzbogaciła się o wersje z dołączanym napędem osi tylnej. Modele te napędzane były doładowanymi silnikami; benzynowym 0,9 dm3 i Diesla i miały nieco zmieniony wygląd. Taki sam wygląd miała wersja Trekking, ale w tym przypadku napęd był przenoszony na koła przednie. Poprawę własności jezdnych pojazdu zapewniał system Traction+, który przyhamowywał koło tracące przyczepność.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu