Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 3 II (1982-1994)

Galeria BMW 3 II

W 1982 roku na rynek trafiła druga generacja "trójek". Nowe nadwozie miało mniej obłe kształty i nieznacznie zwiększony rozstaw osi, Zmodernizowano także silniki, skrzynie biegów oraz zawieszenia kół. Wkrótce zdecydowano się na wprowadzenie do produkcji nowych typów nadwozia. Od początku 1983 roku dostępne były nadwozia w układzie czterodrzwiowym, od 1985 roku czteroosobowy kabriolet, a od roku 1987 - pięciodrzwiowe kombi o nazwie Touring.

Początkowo stosowano benzynowe silniki rzędowe o czterech lub sześciu cylindrach i pojemności skokowej od 1,6 do 2,3 dm3. Rodzina tych pojazdów szybko się rozwijała także z uwagi na nowe zespoły mechaniczne. W 1985 roku wprowadzono nowe silniki benzynowe o pojemności skokowej 2,5 i 2,7 dm3 oraz po raz pierwszy silnik Diesla o pojemności 2,44 dm3. Istotną nowością w gamie firmy był też model 325iX wyposażony w układ stałego napędu obu osi. Zastosowano w nim niesymetryczny planetarny mechanizm różnicowy. Dla miłośników bardziej sportowych osiągów zaoferowano usportowioną wersję oznaczoną symbolem M 3.

Dwa lata później, w 1987 roku przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia (face-lifting). Najbardziej widoczną zmianą było zastosowanie większych lamp tylnych. W tym samym roku silnik Diesla został wzmocniony poprzez wprowadzenie turbodoładowania.

W 1988 roku wdrożono do produkcji modele M3 z nadwoziem typu kabriolet.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji następowało stopniowo. Wiosną 1991 roku zakończono wytwarzanie pojazdów z nadwoziami trzybryłowymi, kabriolety produkowano do kwietnia 1993 roku, a dopiero w lutym 1994 roku ukończono produkcję wersji Touring.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu