Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 3 III (1990-2000)

Galeria BMW 3 III

We wrześniu 1990 roku zaprezentowano trzecią generację tych pojazdów, z tym że początkowo dostępne były tylko samochody z trzybryłowym nadwoziem czterodrzwiowym. Była to całkowicie nowa konstrukcja o bardziej agresywnej stylizacji. Rozstaw osi radykalnie zwiększono do 2700 mm.

Początkowo stosowano benzynowe silniki rzędowe o czterech lub sześciu cylindrach i pojemności skokowej od 1,6 do 2,5 dm3. Sześciocylindrowe silniki Diesla pojemności 2,5 dm3 wprowadzono w 1991 roku, a mniejszy o pojemności 1,7 dm3 pojawił się w 1994 roku.

Nadwozie dwudrzwiowe o nieco zmienionej stylistyce nazwano Coupe i wprowadzono do produkcji w 1992 roku. Rok później pojawił się kabriolet, natomiast nowość w tej gamie - nadwozie trzydrzwiowe o mniejszej długości (2,5-bryłowe) o nazwie Compact trafiło na rynek w wiosną 1994 roku. W tym samym roku wprowadzono usportowione modele M 3 (nadwozia czterodrzwiowe i kabriolet). Stosunkowo późno, bo dopiero w 1995 roku uruchomiono produkcję wersji kombi (Touring).

Modele M3 debiutowały w 1992 roku i były napędzane silnikami o pojemności 3,0 dm3, natomiast od 1995 roku stosowano większe jednostki napędowe (3,2 dm3). W tym samym roku do gamy modelowej „trójek” wprowadzono większy silnik benzynowy o pojemności 2,8 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji następowało stopniowo. W 1998 roku zakończone zostało wytwarzanie wersji z nadwoziem czterodrzwiowym, natomiast wersje coupe, kabriolet i kombi produkowano jeszcze w 1999 roku. Tylko wersje Compact produkowano do 2000 roku. Ogółem wyprodukowano ponad 2,33 mln tych samochodów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu