Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 3 IV (1998-2007)

Galeria BMW 3 IV

Czwarta generacja samochodów tej serii była obecna na rynku od kwietnia1998 roku. Początkowo oferowano tylko trzybryłowe nadwozie w układzie czterodrzwiowym. Rozstaw osi wydłużono w nim o dalsze 25 mm. Stosowano szeroką gamę silników benzynowych i turbodoładowanych silników Diesla. W ciągu następnego roku rodzina pojazdów tej serii została rozszerzona o nadwozie typu coupe (przyjęto dla niego oznaczenie C) oraz kombi o tradycyjnej już nazwie Touring. Debiutowały także modele z układem napędowym 4x4. Nowością 2000 roku był model z otwartym nadwoziem typu kabriolet. W tym samym roku pojawiła się usportowiona wersja M 3 z nadwoziem typu coupe.

Na genewskim Salonie Samochodowym w marcu 2001 roku debiutowała najkrótsza wersja tego samochodu o nazwie Compact wyposażona w trzydrzwiowe nadwozie typu hatch-back o nieco odmiennej stylizacji, pojawił się wówczas także kabriolet w wersji M 3. W tym samym roku wprowadzono pierwszy silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Samochody z nadwoziami czterodrzwiowymi (notch-back) i kombi poddano delikatnemu face-liftingowi jesienią 2001 roku, a nadwozia coupe i kabriolet zmodernizowano w podobny sposób wiosną 2003 roku.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji następowało stopniowo. W 2004 roku zakończone zostało wytwarzanie wersji Compact, a rok później wersji z nadwoziem czterodrzwiowym oraz kombi. Modele Compact zastąpiła nowe seria 1. Samochody z nadwoziami coupe produkowano do 2006 roku, a kabriolety do 2007 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu