Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 3 V (2005-2011)

Galeria BMW 3 V

Piąta generacja "trójek" została wprowadzona do sprzedaży w marcu 2005 roku. Nową serię tradycyjnie otwierało czterodrzwiowe nadwozie trzybryłowe (notch-back). Po raz kolejny zwiększono rozstaw osi (do 2760 mm). Początkowo oferowano tylko cztery wersje silnikowe, trzy benzynowe i jedną z turbodoładowanym silnikiem Diesla. Utrzymano klasyczny układ napędowy, ale wersja 330i dostępna była również ze stałym napędem obu osi. We wrześniu 2005 roku pojawiły się na rynku wersje z nadwoziem typu kombi. Rok później debiutowały modele z dwudrzwiowym nadwoziem typu coupe. Nowy kabriolet ukazał się w marcu 2007 roku i wyróżniał się na tle poprzedników zastosowaniem składanego dachu o konstrukcji stalowej.

Model M3 najpierw pojawił się z nadwoziem coupe (wrzesień 2007), wersja czterodrzwiowa debiutowała w marcu 2008 roku, a kabriolet w maju tegoż roku. Pojazdy te napędzał silnik w układzie V8, o pojemności skokowej 4,0 dm3.

We wrześniu 2008 roku samochody z nadwoziami notch-back i kombi poddano modernizacji typu face-lifting. Niektóre modele otrzymały nowe dwusprzęgłowe skrzynie biegów (DKG).

Samochody z nadwoziami typu coupe i kabriolet podobną modernizację przeszły w marcu 2010 roku.

W 2011 roku zakończono produkcję samochodów z podstawowym nadwoziem trzybryłowym.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu