Samochody seryjne
arkusz w PDF

NISSAN MURANO I (2002-2007)

Galeria NISSAN MURANO I

Model Murano należący do kategorii crossover otrzymał dwubryłowe nadwozie w układzie pięciodrzwiowym. Do jego konstrukcji wykorzystano płytę podłogową pochodzącą z amerykańskich modeli Maxima i Altima, dostosowując ją do układu przeniesienia napędu na wszystkie koła. Silnym atutem tego samochodu była atrakcyjna forma nadwozia, charakteryzująca się obłymi eleganckimi kształtami. Niska część przednia nadawała dynamiczny, agresywny wygląd, a krótkie zwisy i stosunkowo duży prześwit ułatwiały jazdę w terenie. Przy rozstawie osi wynoszącym 2825 mm powstało obszerne wnętrze, które wygodnie mieściło pięć osób.

Początkowo na wszystkie rynki montowano benzynowe silniki w układzie V6, o pojemności skokowej 3,5 dm3. Jednostki te współpracowały z bezstopniowymi skrzyniami przekładniowymi typu CVT. Możliwy był także ręczny wybór jednego z sześciu zaprogramowanych przełożeń. Napęd przenoszony był na wszystkie koła pojazdu (system All Mode 4WD), ale na rynku amerykańskim oferowano także wersje z uproszczonym napędem, tylko na oś przednią. Zastosowano duże koła z ogumieniem o średnicy wynoszącej 18”.

Wszystkie koła pojazdu zostały zawieszone niezależnie.

Sprzedaż na rynku europejskim rozpoczęto dopiero w 2004 roku, po prezentacji podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Od tegoż roku w Japonii oraz w niektórych krajach azjatyckich oferowano wersję z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 dm3 i napędem na koła przednie.

Zakończenie produkcji samochodów Murano pierwszej generacji nastąpiło w 2007 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu