Samochody seryjne
arkusz w PDF

SUZUKI WAGON R PLUS I (1997-1999)

Galeria SUZUKI WAGON R PLUS I

Pięciodrzwiowe nadwozie Wagon R+ jest kompilacją koncepcji mikrovana i małego kombi. Wymiary pojazdu zdradzały jego przeznaczenie; był to typowy samochód miejski pozwalający na przewóz czterech lub pięciu osób. Pojazd został zaprojektowany ze szczególną troską o bezpieczeństwo pasażerów. Oprócz napinaczy pasów bezpieczeństwa, poduszki powietrznej kierowcy oraz opcjonalnego ABS-u w drzwiach bocznych zastosowano dodatkowe wzmocnienia. Poprawnie zestrojone zawieszenie sprawia, że pomimo wysoko umieszczonego środka masy samochód nie wychyla się nadmiernie na zakrętach.

Początkowo do napędu japońskiego „malucha” przeznaczono czterocylindrowy, szesnasto - zaworowy, benzynowy silnik o pojemności skokowej 1,0 dm3. Do przeniesienia napędu na koła przednie wykorzystano pięciobiegową mechaniczną skrzynię biegów lub czterostopniową automatyczną.

W następnym roku zaoferowano także większy silnik o pojemności 1.2 dm3. Pojazdy z tym silnikiem dostępne były także w wersji z napędem na obie osie (4x4).

Na rynek japoński produkowano modele bazujące na wersji R, takie jak Wagon R-RS, Wagon R Column, Wagon Wide. Samochody te różniły się nieznacznie stylistyką przedniej części nadwozia i paletą silników. Suzuki Wagon R znajdował się także w ofercie Mazdy pod nazwą AZ Wagon.

W roku 1999 podjęto decyzję o zakończeniu produkcji pojazdów pierwszej generacji oraz podjęciu produkcji nowej generacji modelu Wagon R+ w fabryce na Węgrzech.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu