Samochody seryjne
arkusz w PDF

OPEL CORSA C (2000-2006)

Galeria OPEL CORSA C

W listopadzie 2000 roku pojawiła się na rynku trzecia generacja Corsy, oznaczona jako C. Ogólna koncepcja pojazdu nie uległa zmianie. Nadwozie zostało znowu powiększone, ale tym razem ukształtowanie tylnej części było takie same dla wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Rozstaw osi powiększono o około 5 cm, ale długość całkowita wzrosła o 7,5 cm. Zwiększenie tych wymiarów, a także szerokości o 4 cm przyczyniło się do istotnej poprawy komfortu jazdy. Nowe nadwozia wykonywane były z blach ocynkowanych, a jego konstrukcja nośna była o 33% sztywniejsza od poprzedniej. Utrzymano obłe kształty nadwozia, ale jednocześnie poprawiono własności aerodynamiczne.

Wszystkie silniki Corsy C, zarówno benzynowe jak i Diesla miały już po cztery zawory w każdym cylindrze. Gama silników benzynowych składała się z jednostek o pojemności skokowej 1,0, 1,2 i 1,4 dm3, natomiast silniki Diesla miały pojemność 1,7 dm3 (wolnossące i turbodoładowane) gdyż zrezygnowano z silnika o pojemności 1,5 dm3. Nowością było zastosowanie nowej zrobotyzowanej skrzyni przekładniowej o nazwie Easytronic

W 2001 roku debiutowała nowa wersja GSi z silnikiem o pojemności 1,8 dm3, która była mocniejsza i szybsza od swej poprzedniczki.

W połowie 2003 roku przeprowadzono modernizację typu face-lifting. Zmienił się kształt zderzaków i wlotu powietrza. Niezależnie od zmian stylistycznych zmodernizowano silniki, tak aby spełniały wymagania ekologiczne normy Euro4. W tym samym czasie do gamy silników wprowadzono dwie nowe turbodoładowane jednostki Diesla w postaci silnika o pojemności 1,25 dm3, produkowanego w polskim zakładzie FPT (Fiat Powertrain Technologies) oraz wzmocnionego silnika 1,7 dm3 (CDTi).

Zakończenie produkcji samochodów Corsa trzeciej generacji nastąpiło w październiku 2006 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2022 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu