Samochody seryjne
arkusz w PDF

OPEL CORSA D (2006-2014)

Galeria OPEL CORSA D

Czwarta generacja samochodów Corsa miała swój oficjalny debiut w 2006 roku podczas British International Motor Show w Londynie. Koncepcja pojazdu nie uległa zmianie ale nowe nadwozie miało znacznie większe wymiary. Nadwozia otrzymały płytę podłogową o rozstawie osi wynoszącym 2511 mm (przyrost o 20 mm w stosunku do poprzedniej generacji), która została zunifikowana z Fiatem Punto. Długość całkowita wzrosła o 160 mm i zbliżyła się do granicy 4,0 m, która niedawno charakteryzowała pojazdy segmentu rynkowego C (kompaktowe). Szerokość została zwiększona o 67 mm. Wzrost wymiarów wpłynął na poprawę warunków podróżowania, ale także zwiększył masę własną pojazdów. Oryginalnym rozwiązaniem był zintegrowany bagażnik na dwa rowery, wysuwany z tylnego zderzaka (Flex-Fix).

Większość silników została przejęta z poprzedniej generacji, ale została zmodyfikowana w kierunku zwiększenia osiągów i ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Nową jednostką w gamie była druga, mocniejsza wersja turbo diesla o pojemności 1,25 dm3.

W 2007 roku debiutowały dwie usportowione wersje Corsy, w marcu wersja OPC (Salon w Genewie) przygotowana w Opel Performance Center, a w czerwcu GSi (Salon w Barcelonie). Obie te wersje otrzymały silniki o pojemności 1,6 dm3 z turbodoładowaniem, ale o zróżnicowanych osiągach. W styczniu 2008 roku fabrykę w Eisenach opuściła 10 – milionowa europejska Corsa. W latach 2009 i 2010 przeprowadzono modernizację silników i niektórych zespołów podwozia.

Modernizację nadwozia przeprowadzono dopiero początkiem 2011 roku. Objęła ona głównie przednią część nadwozia, w tym zderzak, lampy i wlot powietrza. Zrezygnowano wówczas ze stosowania silnika o pojemności 1,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów Corsa czwartej generacji nastąpiło w październiku 2014 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2022 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu