Samochody seryjne
arkusz w PDF

SKODA SUPERB II (2001-2008)

Galeria SKODA SUPERB II

Oficjalny debiut drugiej generacji samochodów Superb odbył się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem, jesienią 2001 roku i wkrótce potem samochody te trafiły na rynek. Bazą konstrukcyjną była płyta podłogowa modelu Volkswagen Passat piątej generacji w wersji chińskiej, która charakteryzowała się wydłużonym o 100 mm rozstawem osi i wzdłużnym umieszczeniem silnika. Powstał więc duży i luksusowy pojazd o długości 4,8 m, aspirujący do segmentu rynkowego E. Spokojna i elegancka sylwetka czterodrzwiowego nadwozia zdobyła uznanie na rynku.

Od początku produkcji gama silników składała się z jednostek benzynowych o pojemności skokowej 1,8, 2,0 i 2,8 dm3 oraz silników Diesla o pojemności 1,9 i 2,5 dm3. Największe silniki miały sześć cylindrów w układzie widlastym. Napęd przenoszony był na koła przednie.

W 2004 roku wprowadzono nowy silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3 i zmodernizowano silnik 2,5 dm3.

W sierpniu 2006 roku samochody poddano modernizacji typu face-lifting. Nieznacznie zmieniono wlot powietrza oraz przednie i tylne lampy. Niewielkie zmiany przeprowadzono także we wnętrzu. W 2007 roku zmodernizowano podstawowy silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło w 2008 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu