Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 1 I (2004-2013)

Galeria BMW 1 I

Debiut rynkowy samochodów serii 1 odbył się w marcu 2004 roku. Pod względem konstrukcyjnym pojazdy te były spokrewnione z serią 3. Płyta podłogowa miała skrócony rozstaw osi. Nowe nadwozie miało formę dwubryłową (hatch-back) i układ pięciodrzwiowy. Przednia część nadwozia miała stylizację typową dla samochodów marki BMW, natomiast tylna część o nieznacznym pochyleniu byłą nowym rozwiązaniem. Z racji wymiarów samochody te zaliczane były do segmentu rynkowego C, grupującego pojazdy kompaktowe. W tym segmencie był to jedyny model z klasycznym układem napędowym.

Początkowo gama jednostek napędowych składała się tylko z czterech silników. Silniki benzynowe miały pojemność skokową 1,6 i 2,0 dm3, natomiast dwa turbodoładowane silniki Diesla miały pojemność 2,0 dm3, ale zróżnicowane osiągi. Z czasem gama silników uległa powiększeniu. Napęd na koła tylne przenoszony był poprzez mechaniczne lub automatyczne hydromechaniczne skrzynie przekładniowe.

W maju 2007 roku wprowadzono na rynek drugą wersję nadwoziową, a mianowicie trzydrzwiowego hatch-back'a z niewielkimi zmianami zewnętrznymi. Te same zmiany zostały wprowadzone we wrześniu tegoż roku w pięciodrzwiowych pojazdach tej serii (face-lifting). W listopadzie 2007 roku pojawiła się trzecia wersja nadwoziowa, Było to coupe o trzybryłowej sylwetce i zwiększonej o około 12 cm długości. Do tego nadwozia przewidziano też niektóre mocniejsze silniki.

Czwarta i ostatnia wersja nadwoziowa tej serii pojawiła się w kwietniu 2008 roku. Kabriolet z miękkim składanym dachem miał formę trzybryłową, niemal taką samą jak coupe. Od 2009 roku stosowano silniki spełniające ekologiczną normę Euro5. Istotne zmiany w tej rodzinie pojazdów nastąpiły w 2011 roku. W marcu wprowadzono zmodernizowane modele z nadwoziami typu coupe i kabriolet, w maju pojawiła się dynamiczna wersja M (tylko jako coupe), natomiast w czerwcu zakończono produkcję samochodów z nadwoziami pięciodrzwiowymi. W tym czasie skierowano na rynek drugą generację tych pojazdów.

Zakończenie produkcji samochodów trzydrzwiowych nastąpiło we wrześniu 2011 roku, natomiast modele z nadwoziami typu coupe i kabriolet wytwarzano do jesieni 2013 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu