Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 1 II (2011-...)

Galeria BMW 1 II

Pierwsze pojazdy drugiej generacji serii 1 trafiły na rynek w czerwcu 2011 roku. Były to, podobnie jak w poprzedniej generacji, modele z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatch-back. Utrzymano dotychczasową koncepcję konstrukcyjną z klasycznym układem napędowym, ale nadwozie zostało istotnie powiększone. Na tej zmianie zyskały zarówno wymiary wnętrza jak przestrzeń bagażowa. Gama dostępnych wersji silnikowych była stopniowo powiększana. Nowością w segmencie samochodów kompaktowych było zastosowanie (opcjonalne) ośmiobiegowej automatycznej skrzyni przekładniowej.

Wersja z nadwoziem trzydrzwiowym debiutowała na rynku we wrześniu 2012 roku. Wkrótce potem do oferty dołączyły samochody z układem napędowym xDrive.

Obecne w pierwszej generacji serii 1 modele z nadwoziami typu coupe i kabriolet nie pojawiły się w tej generacji lecz wkrótce zapoczątkowały nową serię 2.

W styczniu 2015 roku samochody serii 1 zostały poddane modernizacji. W ramach face-liftingu zmieniły się zarówno przednia jak i tylna część nadwozia. W rozbudowanym przednim pasie powiększono "nerki" wlotu powietrza, wloty dolne oraz lampy. Z tyłu nadwozia pojawiły się nowe drzwi i wydłużone dwuczęściowe diodowe lampy tylne oraz zderzak o innych kształtach. Rozszerzono pakiet systemów wspomagających kierowcę.

W ramach tej modernizacji odświeżono również gamę jednostek napędowych. Pierwszy raz wprowadzono do tej serii pojazdów silniki trzycylindrowe (zarówno benzynowe jak i Diesla) o pojemności 1,5 dm3. Inne silniki zostały zmodernizowane pod kątem wymagań normy Euro6.

W połowie 2016 roku zmieniono benzynowe silniki o pojemności 2,0 dm3, w tym także w modelach M. Modele 2017 roku otrzymały zmodernizowane wnętrze oraz silniki o nieco zmniejszonym zużyciu paliwa.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu