Samochody seryjne
arkusz w PDF

FORD TAUNUS TC I (1970-1975)

Galeria FORD TAUNUS TC I

Pojazdy tej rodziny debiutowały jesienią 1970 roku i zastąpiły w gamie Forda wcześniejsze modele 12M i 15 M. Z racji wymiarów samochody te byłyby przypisane do obecnego segmentu rynkowego D. Samochody otrzymały klasyczny układ zespołów napędowych, a do napędu stosowano tylko silniki benzynowe. Od początku produkcji w ofercie znalazły się cztery typy samonośnych nadwozi. Podstawowe nadwozie trzybryłowe dostępne było w wersji dwu- oraz czterodrzwiowej, a dodatkowo oferowano dwudrzwiowe dwubryłowe coupe oraz pakowne kombi w układzie pięciodrzwiowym. Charakterystyczną cechą było wybrzuszenie na centralnej części wlotu powietrza i na pokrywie silnika. Produkowano wiele wersji wyposażeniowych, ale tylko najtańsze miały okrągłe reflektory, pozostałe wyposażono w reflektory prostokątne. Nadwozie typu kombi miało wydłużony zwis tylny.

Stosowano czterocylindrowe silniki o pojemności skokowej 1,3 i 1,6 dm3 oraz większe, w układzie V6, o pojemności 2,0 i 2,3 dm3. Wszystkie jednostki napędowe standardowo łączono z mechanicznymi skrzyniami biegów o czterech przełożeniach, natomiast trzybiegowe skrzynie automatyczne dostępne były w opcji.

W 1973 roku przeprowadzono modernizację rodziny. Od tego czasu stosowano tylko prostokątne reflektory, a w czarnym wlocie powietrza były tylko dwie chromowane listwy. Wprowadzono także trzecią wersję silnika o pojemności 1,3 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło w listopadzie 1975 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu