Samochody seryjne
arkusz w PDF

FIAT CROMA II (2005-2010)

Galeria FIAT CROMA II

Nazwa Croma została powtórnie użyta w 2005 roku. Nowy model powstał przy wykorzystaniu platformy koncernu General Motors o nazwie Epsilon, gdyż w tym czasie trwała współpraca tych obu koncernów. Z tego faktu wynikają liczne podobieństwa w zakresie zespołów napędowych i podwoziowych do takich modeli jak Opel Vectra C i Saab 9-3 (drugiej generacji). Dwubryłowe nadwozie otrzymało całkowicie odmienną od tych modeli formę zewnętrzną. Jej projekt opracowano w firmie Ital Design pod kierunkiem znanego stylisty G. Giugiaro.

Gama jednostek napędowych składała się z dwóch czterocylindrowych silników benzynowych oraz trzech turbodoładowanych silników Diesla. Jednostki benzynowe o pojemności 1,8 oraz 2,2 dm3 pochodziły z rodziny Ecotec produkowanej przez koncern GM. Silniki Diesla o pojemności 1,9 i 2,4 dm3 produkcji Fiata miały bezpośredni wtrysk paliwa. Mniejszy z nich oferowany był w dwóch wersjach o różnych osiągach. Napęd przenoszony był na koła przednie, przy czym stosowano zarówno mechaniczne jak i hydro mechaniczne skrzynie przekładniowe

Końcem 2007 roku przeprowadzono modernizację tej rodziny, ale ich sprzedaż rozpoczęto już w 2008 roku. Po face-liftingu zmieniły się oba zderzaki, lampy przednie oraz wlot powietrza. Nie zdecydowano się na większe zmiany w mechanizmach.

Zakończenie produkcji pojazdów tej rodziny nastąpiło w 2010 roku i podobnie jak poprzednio nie przygotowano następcy.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu