Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI A 4 IV (2015-...)

Galeria AUDI A 4 IV

Oficjalna prezentacja nowej generacji samochodów A4 nastąpiła we wrześniu 2015 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Debiutowały równocześnie wersje nadwoziowe notch-back i kombi. Zachowano dotychczasową koncepcję ogólną tej rodziny, ale w konstrukcji wykorzystano nową modularną platformę o nazwie MLB Evo. Dzięki wykorzystaniu nowych rozwiązań i materiałów udało się znacznie obniżyć masę własną (do 120 kg - zależnie od wersji).

Zewnętrzne wymiary nadwozi pozostały praktycznie bez większych zmian, natomiast rozstaw osi zwiększono tylko o około 1,5 cm. Zmiany stylistyczne były stosunkowo niewielkie i najbardziej widoczne w przedniej części. Dominował tu nowy szerszy wlot powietrza oraz wąskie lampy. Dokonane korekty kształtów zaowocowały zmniejszeniem oporu aerodynamicznego. Wyposażenie zostało wzbogacone o wiele rozwiązań ponoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Gama jednostek napędowych była początkowo skromna i składała się z trzech doładowanych silników benzynowych TSI i trzech Diesli TDI. Podstawowy sinik TSI miał pojemność 1,4 dm3, a pozostałe 2,0 dm3. Silniki Diesla miały pojemność 2,0 oraz 3,0 dm3 i zostały wyposażone w katalizatory SCR redukujące ze spalin tlenki azotu. Stosowano zwykłe mechaniczne skrzynie biegów (o nowej i lżejszej konstrukcji) oraz skrzynie dwusprzęgłowe S-Tronic. Oferowano zarówno wersje z napędem przednim jak i napędem obu osi (Quattro),

Ofertę silnikową stopniowo rozszerzano. W 2016 roku do gamy modelowej dołączyło kilka uterenowionych wersji Allroad bazujących na nadwoziu kombi. Kolejnymi nowościami były nowe modele bazowe z silnikiem Diesla oraz usportowione modele S4 (notch-back oraz kombi). Najbardziej dynamiczna wersja o symbolu RS z benzynowym silnikiem V6 (tylko w nadwoziu kombi) dołączyła do gamy w grudniu 2017 roku.

W maju 2019 roku na rynek trafiły zmodernizowane modele tej rodziny. W ramach face-liftingu zmieniono oba zderzaki, przednie i tylne lampy a także przebieg przetłoczeń bocznych. Charakterystycznym szczegółem jest dodatkowa wąska szczelina między pokrywą silnika a nowym wlotem powietrza,

Wszystkie silniki zostały przystosowane do zmienionych wymagań ekologicznych. Nowością było zastosowanie układu mild hybrid z agregatem elektrycznym, który działa jako rozrusznik i może krótkotrwale wspomagać silnik spalinowy. Sportowe wersje S4 przeznaczone na rynki europejskie wyposażono w wysilony silnik Diesla o pojemności 3,0 dm3.

Końcem 2019 roku do gamy modelowej dołączył model RS4 Avant napędzany benzynowym silnikiem V6 o pojemności 2,9 dm3.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu