Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI 100 I (1968-1976)

Galeria AUDI 100 I

Początkowo oferowano jedynie wersje z nadwoziem czterodrzwiowym, ale na jesieni 1969 roku wprowadzono do produkcji także model dwudrzwiowy.

Samochody z rodziny 100 miały zespół napędowy umieszczony wzdłużnie z przodu, a napęd przenoszony był na koła przednie.

Początkowo stosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,8 dm3 w trzech wariantach mocy maksymalnej. Silniki zblokowane były z czterobiegowymi, mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi. Od 1970 roku opcjonalnie stosowano także trzybiegową skrzynie automatyczną.

Również w 1970 roku wprowadzono na rynek wersję z dwubryłowym z nadwoziem typu coupe. Stosowano w nich nieco większe silniki o pojemności 1,9 dm3.

W następnym roku zmodernizowano silniki w kierunku zwiększenia osiągów.

Jesienią 1973 roku przeprowadzono modernizację nadwozia, po której zmienił się zarys jego przedniej części. W 1974 roku wersja podstawowa modelu 100 została wyposażona w mniejszy silnik o pojemności 1,6 dm3, pochodzący z rodziny 80.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło wiosną 1976 roku. Łącznie wykonano niemal 827,5 tysiąca tych pojazdów, w tym 30,7 tys. w wersji coupe.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu