Samochody seryjne
arkusz w PDF

TOYOTA AYGO II (2014-...)

Galeria TOYOTA AYGO II

Prezentacja drugiej generacji modelu Aygo miała miejsce w marcu 2014 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto kilka miesięcy później. Dotychczasowa ogólna koncepcja konstrukcyjna została zachowana, łącznie z wielkością rozstawu osi. Projekt bryły nowego nadwozia był radykalnie inny nie tylko od poprzednika, ale także od "braci" spod znaku PSA.

Dwubryłowe nadwozie typu hatch-back otrzymało zwartą i dość agresywną sylwetkę o wyrazistych rysach. Najbardziej charakterystycznym fragmentem nadwozia był pas przedni ukształtowany na wzór litery X. W programie produkcji znajdowały się nadal wersje trzy- i pięciodrzwiowe.

Do napędu pojazdu wykorzystano sprawdzony, dotychczasowy silnik benzynowy o trzech cylindrach i pojemności skokowej 1,0 dm3. Jednostka ta została nieco zmodernizowana i nadal produkowana jest w polskiej fabryce Toyoty. Napęd przekazywany był na koła przednie poprzez pięciobiegową mechaniczną skrzynię przekładniową lub opcjonalnie przez skrzynię zrobotyzowaną o nazwie X-Shift.

W marcu 2018 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, przedstawiono zmodernizowane modele Aygo. Operacja face-lifting, poprzez zmianę przedniego zderzaka oraz lamp, jeszcze bardziej uwypukliła wzór litery X.

Modernizacja objęła także trzycylindrowy silnik pojazdu. Wprowadzone zmiany zaowocowały niewielkim wzrostem mocy i spełnieniem nowych wymogów ekologicznych. Przeprowadzono także zmiany w zawieszeniu kół.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu