Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ A - KLASSE IV (2018-...)

Galeria MERCEDES BENZ A - KLASSE IV

Czwarta generacja samochodów klasy A miała swój oficjalny debiut w marcu 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dwa miesiące później rozpoczęto sprzedaż tych pojazdów. Ich konstrukcja bazowała na nowej platformie MFA-2, ale ogólna koncepcja pojazdu została zachowana. Zdecydowano się na powiększenie dwubryłowego nadwozia. Rozstaw osi został zwiększony o 30 mm, natomiast długość całkowita wzrosła aż o 120 mm. Zwiększono także szerokość pojazdu (o 16 mm).

Skromna początkowo paleta silników szybko się powiększała i pod koniec roku składała się z czterech jednostek oferowanych w sumie w ośmiu wersjach o zróżnicowanych osiągach. Całkowicie nowym silnikiem była jednostka benzynowa o pojemności skokowej 1,33 dm3, opracowana wspólnie ze specjalistami firmy Renault. Stosowano zarówno tradycyjne mechaniczne, jak i dwusprzęgłowe skrzynie przekładniowe. Większość modeli miała standardowo napęd kół przednich jedynie wersja A220 była opcjonalnie dostępna z napędem wszystkich kół (4MATIC).

Podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowano drugą wersję nadwoziową. Było to trzybryłowe nadwozie typu notch-back w układzie czterodrzwiowym, o długości powiększonej o 130 mm. Wzrost ten dotyczy tylko tylnego zwisu, co przekłada się na zwiększenie podstawowej pojemności bagażnika.

Tuż przed końcem 2018 roku rodzina klasy A powiększyła się o wysilony model AMG A35 4MATIC. Do jego napędu zastosowano czterocylindrowy doładowany silnik o pojemności 2,0 dm3.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu