Samochody seryjne
arkusz w PDF

DACIA SANDERO II (2012-...)

Galeria DACIA SANDERO II

Oficjalna prezentacja drugiej generacji samochodów Sandero odbyła się jesienią 2012 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Zachowano dotychczasową koncepcję ogólną, ale wykorzystano nową platformę o symbolu MO, bazującą na modelu Renault Clio. Rozstaw osi nie uległ zmianie, natomiast długość całkowita wzrosła o niemal 4 cm. Stylistyka nadwozia stała się bardziej atrakcyjna. Zaprojektowano również nowe elementy wnętrza i wzbogacono wyposażenie.

Z niewielkim opóźnieniem trafiła na rynek wersja o nazwie Stepway, która wyróżniała się zwiększonym prześwitem oraz dodatkowymi nakładkami z tworzyw sztucznych, co upodobniał go ją do popularnych pojazdów typu crossover lub SUV.

Gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników benzynowych i jednego silnika Diesla. Podstawowy silnik wolnossący miał cztery cylindry i pojemność skokową 1,2 dm3, a bardziej dynamiczny turbodoładowany o pojemności 0,9 dm3 miał trzy cylindry. Turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,5 dm3 przejęto z pierwszej generacji. Wszystkie wersje miały napęd przekazywany na koła przednie poprzez mechaniczne skrzynie przekładniowe o pięciu biegach.

Początkiem 2017 roku przeprowadzono modernizację tej rodziny pojazdów. Zmiany zewnętrzne były stosunkowo niewielkie. W przedniej części zmieniono wlot powietrza, zderzak oraz lampy, a w tylnej także zderzak oraz lampy.

Nastąpiła też zmiana w gamie silnikowej. Wycofano starszą jednostkę o pojemności 1,2 dm3, a w to miejsce wprowadzono trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 dm3 o zbliżonych osiągach.

Jesienią 2018 roku wzmocniono silnik Diesla i dostosowano go do nowej normy ekologicznej.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu