Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ B - KLASSE II (2011-2018)

Galeria MERCEDES BENZ B - KLASSE II

Druga generacja samochodów klasy B miała swój oficjalny debiut jesienią 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Bazując na doświadczeniach z eksploatacji wcześniejszych modeli klasy A i B zdecydowano się na zmianę konstrukcji płyty podłogowej w kierunku obniżenia środka masy. W konsekwencji zmieniła się także sylwetka pojazdu i wymiary nadwozia. Rozstaw osi został zmniejszony o 79 mm, ale długość całkowitą powiększono o 89 mm. Znacząco, bo aż o 67 mm zmalała wysokość pojazdu. Sylwetka nadwozia stała się dwubryłowa i bardziej smukła niż u poprzednika.

Gama jednostek napędowych została odnowiona. W jej skład wchodziły początkowo silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,8 dm3 (wolnossące i turbodoładowane) oraz turbodiesle o takiej samej pojemności. Napęd przekazywany był na przednie koła pojazdu poprzez mechaniczną skrzynię przekładniową o sześciu biegach lub opcjonalnie przez nową siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową.

W połowie 2012 roku do gamy dołączył benzynowy silnik 2,0 dm3, a kilka miesięcy później turbodiesel o pojemności 2,2 dm3. W następnym roku nowościami były dwa mniejsze turbodiesle (1,5 dm3) pochodzące z gamy grupy Renault-Nissan oraz wersja z dołączanym napędem tylnej osi (220 4Matic).

W listopadzie 2014 roku trafiły na rynek zmodernizowane modele samochodów klasy B. Po operacji face-lifting zmieniły się oba zderzaki, a w lampach wprowadzono LED-owe światła do jazdy dziennej. Pojawiło się więcej wersji z układem 4Matic, a silniki przystosowano do wymogów normy Euro6.

Zakończenie produkcji pojazdów pierwszej generacji nastąpiło w połowie 2018 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu