Samochody seryjne
arkusz w PDF

FORD MONDEO II (2000-2007)

Galeria FORD MONDEO II

Jesienią 2000 roku, podczas paryskiego Salonu Samochodowego, zaprezentowano drugą generację tego samochodu. Była to całkowicie nowa konstrukcja wykonana przy użyciu technik komputerowych. Nowe nadwozie miało rozstaw osi zwiększony o 50 mm oraz powiększone wymiary gabarytowe. Forma zewnętrzna charakteryzowała się zdecydowanymi krawędziami i nawiązywała do stylu innych współczesnych mu modeli europejskiego Forda.

Równocześnie wprowadzono nową gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Zrezygnowano ze stosowania silnika o pojemności skokowej 1,6 dm3. Silniki benzynowe o pojemności 1,8 dm3 oferowano w dwóch wersjach, a silnik 2,0 dm3 miał zwiększone osiągi. Wprowadzono dwa nowe silniki Diesla (serii Duratorq)o pojemności skokowej 2,0 dm3 wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Wersja o mocy 115 KM miała układ zasilania typu Common Rail.

Jesienią 2002 roku gamę jednostek napędowych powiększono o wzmocniony silnik Diesla (130 KM). Drugą nowością tegoż roku było wprowadzenie do sprzedaży usportowionej wersji ST 220, która wyposażona została w silnik V6 o pojemności skokowej 3,0 dm3.

W połowie 2003 roku samochody rodziny Mondeo II poddano modernizacji (face-lifting). Nieznacznie zmieniła się przednia część nadwozia. Wprowadzono także nową wersję silnikową noszącą oznaczenie SCi. Wyposażono ją w silnik benzynowy o pojemności 1,8 dm3, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Niektóre modele otrzymały sześciobiegowe skrzynie przekładniowe. W połowie 2005 roku wprowadzono drobne zmiany w nadwoziu i wycofano z gamy niektóre wersje silnikowe.

Produkcję samochodów Mondeo drugiej generacji zakończono na początku 2007 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu