Marka Subaru powstała w 1953 roku jako oddział samochodowy wielobranżowego koncernu Fuji Heavy Industries. Koncern FHI działa od 1953 roku i produkuje m.in. samoloty, tabor kolejowy, pojazdy dostawcze oraz autobusy.
Pierwszym seryjnym samochodem osobowym marki Subaru był niewielki model 360, który trafił na japoński rynek w 1958 roku. Jako znak firmowy przyjęto rysunek przedstawiający gwiazdozbiór Plejad – w języku japońskim zwany Subaru.
W 1966 roku wprowadzono do produkcji większy model oznaczony jako „1000”. Pojazd ten napędzany był silnikiem o przeciwsobnym układzie cylindrów (boxer) umieszczonym w przedniej części pojazdu. Napęd był już przekazywany na koła przednie. Taki układ silnika do dziś jest stosowany w samochodach Subaru.
Pierwszy pojazd z napędem na obie osie wyprodukowano w 1972 roku. Był on znany jako Subaru 4WD Station Wagon i zapoczątkował specjalizację firmy w produkcji samochodów osobowych z takimi układami napędowymi. Pewna część akcji Subaru (16,5 %) należy obecnie do koncernu Toyoty.
Udział firmy i liczne sukcesy samochodów Subaru w rajdach przyczyniły się do zwiększenia popularności tej marki na wszystkich rynkach.
W gamie produkcyjnej były dawniej zarówno małe pojazdy z segmentów rynkowych A i B jak również modele średniej wielkości oraz większe należące do segmentu E. Obecnie jednak z gamy modelowej wycofano najmniejsze samochody.
Model 360 był pierwszym samochodem osobowym produkowanym serynie pod marką Subaru. Był to niewielki czteroosobowy pojazd o charakterze popularnym i prostej konstrukcji. Oznaczenie 360 wskazywało pojemność skokową silnika, która była zgodna z ówczesnymi wymogami administracyjnymi dla specyficznej japońskiej kategorii samochodów o nazwie Kei cars. Ograniczeniom podlegały również wymiary gabarytowe tych pojazdów. - pełny tekst >>>
Europejska wersja samochodu sportowego o nazwie BRZ została oficjalnie zaprezentowana w 2012 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Jego konstrukcja była owocem współpracy specjalistów z dwóch japońskich firm, a mianowicie Subaru i Toyoty. Wersja oferowana pod marką Toyota nosiła oznaczenie GT 86. Produkcja wszystkich wersji odbywała się w zakładach Subaru. - pełny tekst >>>
Model o nazwie Forester (ang. leśniczy) debiutował na rynku w lecie 1997 roku. - pełny tekst >>>
Sportowy model noszący oznaczenie XT był pierwszym pojazdem tej kategorii w historii firmy Subaru. Do jego budowy wykorzystano płytę podłogową oraz większość zespołów mechanicznych pochodzących z samochodu Leone drugiej generacji. Debiut rynkowy modelu XT odbył się w 1985 roku. Na rynku japońskim sprzedawano go pod nazwą Alcyone. - pełny tekst >>>
Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2023 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu