Samochody seryjne
arkusz w PDF

DAEWOO LEGANZA (1997-2002)

Galeria DAEWOO LEGANZA

Model o nazwie Leganza debiutował na rynku w 1997 roku i zastąpił Espero. Był wówczas największym i najbardziej luksusowym pojazdem tej marki. Produkowano go głównie w Korei Południowej, ale jego montaż prowadzono również w innych krajach, między innymi w Rosji i Rumunii.

Projekt trzybryłowego nadwozia był pochodną wcześniejszego projektu firmy Ital Design, znanego jako Jaguar Kensington. Klasyczne proporcje i płynne powierzchnie nadawały nadwoziu estetyczny wygląd. Stosunkowo obszerne wnętrze było dobrze wyposażone i zapewniało wysoki komfort jazdy.

Do napędu stosowano benzynowe silniki o pojemności skokowej 2,0 i 2,2 dm3. Były to czterocylindrowe jednostki zasilane poprzez wtrysk wielopunktowy i wyposażone w 16 zaworów. Ich producentem była australijska firma Holden, należąca do koncernu General Motors. Silniki łączone były z mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi o pięciu biegach, a na życzenie stosowano także czterobiegowe skrzynie automatyczne. Napędzane były przednie koła pojazdu.

Wszystkie koła samochodu zawieszone były niezależnie i wyposażone w stabilizatory, a w skład standardowego wyposażenia wchodził układ ABS.

Produkcję samochodów Leganza zakończono w 2002 roku, a ich następcą był model Evanda.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu