Samochody seryjne
arkusz w PDF

SKODA ROOMSTER (2006-2015)

Galeria SKODA ROOMSTER

Model o nazwie Roomster został przedstawiony jako pojazd studialny w 2003 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Wzbudził duże zainteresowanie swoją formą zewnętrzną i funkcjonalnością. Zdecydowano się więc na podjęcie produkcji, a wersja produkcyjna debiutowała na genewskim Salonie Samochodowym w 2006 roku. Angielska nazwa tej Skody słusznie wskazywała na obszerne i wielofunkcyjne wnętrze.

Pod względem konstrukcyjnym model ten korzysta zarówno z elementów modeli Fabia jak i Octavia. Opracowano dla niego nową płytę podłogową o rozstawie osi wynoszącym 2617 mm. Wielofunkcyjne nadwozie o dwubryłowej sylwetce otrzymało obłe kształty i silnie pochyloną szybę przednią. Jego charakterystyczną cechą są boczne okna o wyraźnie zróżnicowanej wysokości. Długość całkowita pojazdu nieznacznie przekraczała 4,2 m, Atutem tego modelu jest możliwość łatwego przekształcania wnętrza i jego dostosowania do bieżących potrzeb użytkownika. Drugi rząd siedzeń składał się z trzech foteli, które indywidualnie można przesuwać, składać i wyjmować.

Od początku sprzedaży dostępnych było sześć wersji silnikowych modelu Roomster. Trzy z nich to silniki benzynowe, które miały pojemność skokową 1,2, 1,4 oraz 1,6 dm3. Pozostałe jednostki napędowe to turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 1,4 (w dwóch wersjach) i 1,9 dm3.

Na bazie modelu Roomster, powstał w 2007 roku samochód dostawczy o nazwie Praktik. W tym samym roku debiutowała na rynku wersja Scout wyróżniająca się szerokimi osłonami nadwozia z tworzyw sztucznych.

Wiosną 2010 roku rodzina tych modeli została poddana modernizacji. Nadwozie po modernizacji typu face-lifting otrzymało zmienioną część przednią i nowy wystrój tablicy rozdzielczej.

Zmieniono także gamę jednostek napędowych. Wprowadzono nowe silniki o mniejszej pojemności skokowej, zużywające mniej paliwa przy porównywalnych osiągach. Opcjonalnie dostępna była dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa typu DSG. Najbardziej ekonomiczna wersja Greenline wyposażona był w silnik 1,2 TDI.

W 2011 roku produkcję samochodów Roomster przeniesiono z fabryki w Kvasinach do zakładu w miejscowości Vrchlabi.

Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w kwietniu 2015 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu