Samochody seryjne
arkusz w PDF

JEEP PATRIOT (2006-...)

Galeria JEEP PATRIOT

Znaczny wzrost zainteresowania samochodami typu crossover skłonił zarząd firmy Jeep do opracowania i wdrożenia do produkcji pojazdów tego rodzaju. Prototypy takich pojazdów były gotowe w 2005 roku, natomiast wersja produkcyjna modelu o nazwie Patriot była oficjalnie zaprezentowana w kwietniu 2006 roku podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku. Jesienią tegoż roku trafił do sprzedaży w USA. Europejska premiera samochodu Patriot odbyła się w marcu 2007 roku w Genewie.

Ogólna koncepcja pojazdu odbiegała od dotychczasowych rozwiązań stosowanych w modelach tej marki. Samochód miał samonośne nadwozie typu kombi, w układzie pięciodrzwiowym. Zachowano typowy dla marki Jeep wlot powietrza oraz wypukłe nadkola o zarysie trapezowym. Kolejną nowością było poprzeczne zabudowanie zespołu napędowego. Niektóre zespoły wykorzystano z modelu Dodge Caliber.

Na rynku amerykańskim oferowano wersje z silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 2,0 oraz 2,4 dm3. Mniejsza jednostka była łączona z bezstopniową skrzynią przekładniową typu CVT, która przekazywała napęd na koła przednie. Większy silnik alternatywnie współpracował także z mechaniczną przekładnią o pięciu biegach. Standardem był napęd obu osi, ale oferowano także wersje uproszczone z napędem kół przednich. Na potrzeby eksportu powstała wersja napędzana turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2,0 dm3. Silnik pochodził z gamy Volkswagena i współpracował z sześciobiegową mechaniczną skrzynią przekładniową.

W 2009 roku pojawiła się na rynku wersja Overland ze wzbogaconym wyposażeniem.

Większą modernizację samochodów Patriot przeprowadzono w 2011 roku. Nieznacznie zmodyfikowano przednią i tylną część nadwozia oraz wnętrze. Zmiany wprowadzono także w zawieszeniu kół i w układzie kierowniczym. Dotychczasowy silnik Diesla został zastąpiony większym, pochodzącym z gamy Mercedesa-Benz.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu