Samochody seryjne
arkusz w PDF

ALFA ROMEO BRERA (2005-2010)

Galeria ALFA ROMEO BRERA

Pod nazwą Brera kryje się pełnokrwisty samochód sportowy z nadwoziem typu coupe. Wersja studialna tego pojazdu była przedstawiona w 2002 roku, natomiast prezentacja wersji produkcyjnej odbyła się w marcu 2005 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Atrakcyjnie ukształtowane nadwozie opracował słynny projektant G.Giugiaro z firmy ItalDesign. Zespoły mechaniczne w większości pochodziły z modelu 159.

Produkcja samochodów Brera ruszyła w grudniu 2005 roku w zakładzie Pininfarina w pobliżu Turynu. Pojazd wzbudził wówczas uznanie, co potwierdzają liczne nagrody.

W pierwszym okresie gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników benzynowych oraz turbodoładowanego silnika Diesla. Silniki benzynowe o pojemności skokowej 2,2 oraz 3,2 dm3 otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. Pięciocylindrowy silnik Diesla miał pojemność 2,4 dm3. Wszystkie silniki montowano poprzecznie w przedniej części pojazdu. Napęd przenoszony był na koła przednie poprzez sześciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe. Wersja z silnikiem 3,2 dm3 oferowana była z dołączanym napędem osi tylnej (Q4) oraz z automatyczną skrzynią biegów. Zrobotyzowana skrzynia Selespeed montowana była z benzynowym silnikiem 2,2 dm3 od 2007 roku.

Niewielka modernizacja została przeprowadzona w 2008 roku. Zastosowano lżejsze elementy podwozia oraz nowe lepsze fotele.

W 2009 roku gamę silników powiększono o dwie turbodoładowane jednostki; benzynową o pojemności 1,75 dm3 i Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów Brera nastąpiło w październiku 2010 roku. Ogółem wykonano około 21 800 egzemplarzy tych pojazdów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu