Samochody seryjne
arkusz w PDF

LANCIA THESIS (2002-2009)

Galeria LANCIA THESIS

Model o nazwie Thesis był dużym i luksusowym samochodem, który w gamie marki Lancia zastąpił model Kappa. Oficjalny debiut tego pojazdu odbył się w marcu 2001 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, ale na rynku pojawił sie w roku następnym.

Trzybryłowe obszerne nadwozie miało atrakcyjną formę zewnętrzną i było większe od poprzednika. Rozstaw osi zwiększono o ponad 10 cm, a długość całkowita wzrosła o około 20 cm. Pod względem stylistycznym nadwozie modelu Thesis nawiązywało do formy studialnego pojazdu Dialogos prezentowanego w 1998 roku. Charakterystycznymi szczegółami były przednie i tylne lampy oraz wlot powietrza nawiązujący do klasycznych modeli z połowy ubiegłego wieku.

W pierwszym okresie gama jednostek napędowych składała się z trzech silników benzynowych oraz jednego silnika Diesla. Najmniejszy z silników benzynowych, o pojemności skokowej 2,0 dm3, był wyposażony w turbosprężarkę a pozostałe o pojemności 2,4 oraz 3,0 dm3 były jednostkami wolnossącymi. Pięciocylindrowy turbodiesel miał pojemność 2,4 dm3. Zespoły napędowe umieszczono poprzecznie, a napęd był przenoszony na koła przednie poprzez mechaniczne lub hydromechaniczne skrzynie przekładniowe.

W 2003 roku wprowadzono dwa zmodernizowane silniki o wyższych osiągach. Benzynowy silnik V6 o pojemności 3,2 dm3 zastąpił dotychczasowy 3,0 dm3, a drugi turbodiesel miał większą moc. Silnik ten został w 2006 roku ponownie zmodernizowany i wówczas zastosowano filtr cząstek stałych.

Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w 2009 roku, ale producent nie przygotował następcy. Ogółem wyprodukowano około 16 tysięcy tych pojazdów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu