Samochody seryjne
arkusz w PDF

SEAT EXEO (2008-2013)

Galeria SEAT EXEO

Model o nazwie Exeo debiutował oficjalnie jesienią 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. W tym czasie był to największy pojazd w gamie marki Seat. Pod względem technicznym model Exeo jest "klonem" samochodu Audi A4 drugiej generacji. Trójbryłowe nadwozie zostało nieznacznie zmienione, głównie w przedniej części, aby dostosować je do stylistyki marki Seat. Produkcję tej rodziny uruchomiono w Hiszpanii.

Gama jednostek napędowych była skromniejsza niż w rodzinie "dawcy" i ograniczona do rzędowych silników czterocylindrowych. W grupie jednostek benzynowych były to silniki o pojemności skokowej 1,6, 1,8 oraz 2,0 dm3, a wśród Diesli były to trzy wersje silnika o pojemności 2,0 dm3 zasilanych systemem Common Rail, o zróżnicowanych osiągach. Standardowo stosowano sześciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe, ale w niektórych wersjach dostępne były bezstopniowe automatyczne skrzynie typu CVT o nazwie Multitronic. Napęd przenoszony był na koła przednie.

W połowie 2009 roku rodzina samochodów Exeo została powiększona o modele z pięciodrzwiowym nadwoziem kombi, noszące dodatkowe oznaczenie ST. W modelach tych stosowano takie same układy napędowe jak w nadwoziach notch-back.

W następnym roku uległa częściowej zmianie gama silników benzynowych, a silniki Diesla zostały zmodernizowane pod kątem ekologicznym.

Początkiem 2011 roku do sprzedaży trafiły samochody po modernizacji. W ramach face-liftingu zmieniono wzór wypełnienia wlotu powietrza, a droższe wersje otrzymały biksenonowe lampy przednie i światła dzienne z diodami LED. Zmieniono także niektóre elementy wnętrza.

Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w maju 2013 roku. Ogółem wykonano niemal 77 tys. samochodów Exeo. Nie zdecydowano się wówczas na produkcję bezpośredniego następcy.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu