Samochody seryjne
arkusz w PDF

CITROEN XSARA PICASSO (1999-2010)

Galeria CITROEN XSARA PICASSO

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1998 roku Citroen zaprezentował wielofunkcyjny model o nazwie Xsara Picasso, który powstał na wydłużonej płycie podłogowej bazowej Xsary. Z tego modelu pochodziło również wiele zespołów mechanicznych.

Pojazd otrzymał oryginalnie ukształtowane jednobryłowe nadwozie w układzie pięciodrzwiowym, które pozwalało na przewóz pięciu osób na indywidualnych fotelach umieszczonych w dwóch rzędach.

Produkcja modelu Picasso rozpoczęła się jednak rok później w hiszpańskiej fabryce grupy PSA, a od 2007 roku we Francji. Samochody przeznaczone na rynki południowo-amerykańskie produkowano w Brazylii.

Do napędu pojazdów europejskich stosowano alternatywnie dwie jednostki benzynowe o pojemności 1,6, lub 1,8 dm3 oraz silnik wysokoprężny typu HDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o pojemności 2,0 dm3.

Napęd na koła przednie odbywał się poprzez pięciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe. Czterobiegowy "automat" oferowano jedynie z benzynowym silnikiem 2,0 dm3, który pojawił się w 2003 roku.

Wiosną 2004 roku samochody tej rodziny zostały podane modernizacji. Po face- liftingu zmienił się wygląd obu zderzaków. Istotniejszą zmianą było jednak wycofanie silnika 2,0 HDI i wprowadzenie mniejszego 1,6 HDI o takiej samej mocy.

W połowie następnego roku pojawił się mocniejszy silnik benzynowy o pojemności 1,6 dm3, który zastąpił jednostkę o pojemności 1,8 dm3.

Zakończenie produkcji tych pojazdów w Europie nastąpiło jesienią 2010 roku. Ogółem wyprodukowano tu niemal1 mln 737 tysięcy egzemplarzy. Następcą został model C4 Picasso, który na rynku pojawił się jesienią 2006 roku, ale nie zakończono wówczas produkcji starszego modelu nadal cieszącego się powodzeniem.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu