Samochody seryjne
arkusz w PDF

INFINITI Q 30 (2015-2019)

Galeria INFINITI Q 30

Najmniejszy model tej marki debiutował oficjalnie jesienią 2015 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Konstrukcja tego pojazdu jest efektem współpracy kilku znanych producentów. Produkcję tych samochodów podjęto w brytyjskiej fabryce Nissana, w miejscowości Sunderland.

Podstawą budowy tego modelu była płyta podłogowa typu MFA (Modular Front Architecture), stosowana wcześniej w samochodzie Mercedes Benz klasy A (pierwszej generacji). Była ona wspólnym dziełem specjalistów z firm Daimler AG oraz grupy Renault - Nissan.

W ofercie znalazło się tylko pięciodrzwiowe nadwozie typu hatch-back o długości całkowitej wynoszącej nieco ponad 4,4 m.. Pod względem stylistycznym nawiązywało do większych modeli tej marki.

Gama jednostek napędowych składała się zarówno z doładowanych silników benzynowych jak i silników Diesla. Wszystkie jednostki miały cztery cylindry i były zabudowane poprzecznie. Silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,6 i 2,0 dm3 pochodziły z gamy Mercedesa. Silniki wysokoprężne o pojemności 1,5 dm3 dostarczała firma Renault, natomiast większe o pojemności 2,1 dm3 także pochodziły z gamy Mercedesa. Standardowo napęd przenoszony był na koła przednie, ale najmocniejsze wersje silnikowe były opcjonalnie oferowane z dołączanym automatycznie napędem kół tylnych. Stosowano mechaniczne skrzynie przekładniowe, tradycyjne o sześciu biegach oraz dwusprzęgłowe o siedmiu przełożeniach.

Po decyzji o całkowitym wycofaniu marki z rynku europejskiego produkcja samochodów Q30 została zakończona w połowie 2019 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu