Samochody seryjne
arkusz w PDF

ALFA ROMEO 166 (1998-2007)

Galeria ALFA ROMEO 166

Model 166 był wówczas największym pojazdem w aktualnej ofercie firmy Alfa Romeo, a jego debiut rynkowy odbył się jesienią 1998 roku. Zewnętrzna forma nadwozia nawiązywała stylistycznie do modelu 156 i utrzymywała typowy dla tej marki sportowy charakter, lecz jest bardziej smukła i dystyngowana. Dzięki obłym i starannie opracowanym kształtom współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynosi tylko 0,31. Jak przystało na pojazd prestiżowy jego obszerne wnętrze zapewnia najwyższy poziom komfortu i bogate wyposażenie.

Gama oferowanych jednostek napędowych już od początku produkcji składała się z czterech silników benzynowych oraz nowoczesnego turbodiesla z rodziny JTD. Model podstawowy miał silnik czterocylindrowy o pojemności skokowej 2,0 dm3 należący do rodziny Twin Spark. Pozostałe silniki to jednostki w układzie V6 o pojemnościach skokowych 2,0, 2,5 i 3,0 dm3. Nowoczesny turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 dm3 miał bezpośredni wtrysk paliwa i system zasilania typu Common Rail.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym w zespołach podwozia zagwarantowano precyzję kierowania i całkowitą kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach. Wszystkie koła zostały niezależnie zawieszone, przy czym koła tylne były prowadzone przez układ czterech drążków reakcyjnych (tzw. zawieszenie multilink). Skuteczne hamowanie zapewniały hamulce tarczowe z układem ABS i z elektronicznym rozdziałem sił hamowania (EBD).

W 2000 roku zmodernizowano gamę silników pod kątem wymogów ekologicznych, natomiast początkiem 2002 roku zmodyfikowana została wersja z silnikiem 2.4 JTD. Wynikiem zmian jest nieco większa moc silnika i zredukowane zużycie paliwa.

Jesienią 2003 roku samochody rodziny 166 poddano większej modernizacji, która poza zespołami podwoziowymi objęła także nadwozie. Zmieniono nieco przednią część nadwozia oraz elementy wyposażenia wnętrza. Wycofano turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,0 dm3 i wprowadzono nowy silnik V6 o pojemności 3,2 dm3. Silnik ten łączony był z nową mechaniczną skrzynia przekładniową o sześciu biegach.

Produkcję samochodów rodziny 166 zakończono w 2007 roku, ale wówczas nie ukazał się następca.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu