Pojazdy studialne i prototypowe

Alfa Romeo Kamal (2003)

Studialny model o nazwie Kamal prezentowany był w stoisku Alfy Romeo podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2003 roku. Na pierwszy rzut oka ten atrakcyjny pojazd trudno zakwalifikować do jednego z aktualnych europejskich sektorów rynkowych. Był on próbą połączenia cech charakterystycznych dla kilku różnych pojazdów. Sportowy duch dominował w kształtach jego sylwetki, ale nie było to jednak typowe coupe. Nadwozie z silnie pochyloną szybą przednią miało układ pięciodrzwiowy i podobnie jak w modelach 156 i 147 klamki tylnych drzwi bocznych nie zostały umieszczone na poszyciu. Ich otwarcie mogło nastąpić dopiero po wcześniejszym otwarciu drzwi przednich. Wydłużona linia dachu i zarys tylnej ściany nadwozia przypominały nadwozie typu kombi, ale krótkie zwisy przedni i tylny, duże koła o średnicy 20” i większy prześwit mogły wskazywać na pojazd terenowy. Obszerne i stosunkowo wysokie wnętrze zdradzało cechy samochodu wielofunkcyjnego (MPV).

Tym modelem włoski producent chciał włączyć się nurt „nowej fali” szybkich uterenowionych pojazdów określanych terminem „crossover”. Do napędu modelu Kamal zastosowano dynamiczny silnik w układzie V6, o pojemności skokowej 3,2 dm3 i mocy maksymalnej 184 kW (250 KM), znany już z modeli oznaczonych symbolem GTA. Zastosowano sześciobiegową skrzynię przekładniową typu Selectronic, z możliwością wyboru ręcznego sekwencyjnego lub automatycznego trybu pracy. Napęd przenoszony był w sposób stały na obie osie pojazdu (system Torsen). Wszystkie koła zawieszono niezależnie na podwójnych wahaczach poprzecznych nierównej długości. Samochód został wyposażony w koła jezdne z ogumieniem o wymiarach 265/45 R 20 i specjalnym bieżniku. Prowadzenie pojazdu w trudniejszych sytuacjach ułatwiały układy VDC (Vehicle Dynamic Control) oraz ASR (Anti Slip Regulation).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu