Pojazdy studialne i prototypowe

Audi Pikes Peak (2003)

Nowy studialny model Audi otrzymał nazwę znanego szczytu w Górach Skalistych, gdzie rozgrywane są wyścigi górskie i gdzie w latach 80-tych sukcesy odnosiło Audi Quattro S1. Pokaz nowego Audi odbył się podczas Salonu samochodowego w Detroit w 2003 roku.

W pojeździe tym próbowano połączyć cechy wysilonego pojazdu sportowego, samochodu terenowego oraz wielofunkcyjnego. Stylizacja nadwozia jest bardziej agresywna niż w aktualnie produkowanych modelach firmy i podkreśla dynamiczny charakter pojazdu. W pięciodrzwiowym nadwoziu typu kombi umieszczono trzy rzędy siedzeń dla sześciu osób, przy czym siedzenia ostatniego rzędu przeznaczone są dla dzieci i po złożeniu mieszczą się w podłodze. Rozbudowana elektronika pokładowa zarządzana jest systemem Multimedia Interface.

Do napędu tego pojazdu zastosowano potężny silnik benzynowy w układzie V8 o pojemności skokowej 4,2 dm3. Wyposażona w dwie turbosprężarki jednostka ta osiąga moc 367 kW (500 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm (przy 2000 obr/min). Napęd przenoszony jest oczywiście na cztery koła w sposób ciągły a mechanizmy różnicowe wyposażono w blokady.

Pneumatyczne zawieszenie kół pozwala na zmiany prześwitu, odpowiednie do profilu drogi. Pojazd rozpędza się do "setki" w 5 sekund a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu