Pojazdy studialne i prototypowe

Bertone Villa (2005)

Firma projektowa Bertone przedstawiła na genewskim Salonie Samochodowym w 2005 roku studium dużego pojazdu rekreacyjnego o nazwie Villa. Do budowy pojazdu wykorzystano płytę podłogową samochodu Cadillac SRX. Przy rozstawie osi aż 3200 mm długość całkowita wynosi około 4,9 m. Równie imponująca byłat szerokość pojazdu (2,0 m) i jego wysokość (1,66 m). Nadwozie miało formę jednobryłową i wyróżniało się dużą powierzchnią oszkloną. Drzwi boczne miały szklane poszycie i były połączone z fragmentami poszycia dachu, które również wykonano ze szkła. Nietypowa kinematyka ich otwierania byłat realizowana poprzez siłowniki hydrauliczne. Mimo sporych wymiarów wnętrze pojazdu przystosowane zostało do przewozu tylko czterech osób, ale dzięki temu pasażerowie mieli poczucie przestrzeni i swobody. Każdy z indywidualnych foteli wyposażono we własne elementy regulacyjne. W centralnej części tablicy rozdzielczej umieszczono ciekłokrystaliczny ekran o przekątnej 23”, który zastępuje wszystkie wskaźniki i kontrolki oraz zapewnia dostęp do wszelkich informacji. W oparciach siedzeń przednich także umieszczono ekrany, które współpracują z pokładowym systemem audio-video.

Koła jezdne wyposażono w tzw. bezpieczne ogumienie opracowane w firmie Michelin, przednie o wymiarach 245/40 22, a tylne 305/30 24.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu