Pojazdy studialne i prototypowe

Jeep Dakar (1997)

Prototyp samochodu terenowego o nazwie Dakar prezentowany był w 1997 roku podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Pojazd był rozwinięciem koncepcji klasycznego samochodu terenowego typu Wrangler w kierunku zwiększenia funkcjonalności i komfortu jazdy.

Konstrukcja samochodu oparta została na klasycznej ramie podłużnicowej, ale rozstaw osi był zwiększony o 15” (381 mm) w stosunku do seryjnego Wranglera. Zdecydowano się na zastosowanie nadwozia typu kombi w układzie pięciodrzwiowym. Większe wymiary wnętrza wpłynęły na poprawę warunków podróży i umożliwiały przewóz większego bagażu.

Do napędu pojazdu zastosowano nowy silnik benzynowy w układzie V6, o pojemności skokowej wynoszącej 3,7 dm3. W klasycznym układzie napędowym zabudowano automatyczną skrzynie przekładniową o czterech przełożeniach. Napęd przenoszony był na wszystkie koła jezdne mające średnicę 15”.

Przy rozstawie osi 2756 mm długość całkowita pojazdu wynosiła 4229 mm, szerokość 1829 mm, a wysokość1905 mm.

W 2007 roku prowadzono na rynek model Wrangler Unlimited, który powstał na bazie podobnej koncepcji.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu