Pojazdy studialne i prototypowe

Lada Roadster (2001)

Studialny samochód sportowy marki Łada był jedną z niespodzianek Salonu Samochodowego w Genewie w 2001 roku. Pod nazwą Roadster krył się dwuosobowy pojazd o zwartym dwuosobowym nadwoziu otwartym wyposażonym w sztywny składany dach. Dach wraz z tylną szybą przemieszcza się do tyłu i układa na pokrywie bagażnika.

Rozstaw osi wynosi 2370 mm a długość całkowita pojazdu 3700 mm. Forma zewnętrzna nadwozia jest godna z aktualnymi tendencjami i posiada zdecydowane krawędzie oraz wypukłe nadkola. Kadłub nadwozia usztywniony jest pałąkiem bezpieczeństwa. Bagażnik znajdujący się w tylnej części pojazdu ma pojemność 220 dm3.

Samochód napędzany jest nowym silnikiem o pojemności skokowej 2,0 dm3. Jest to czterocylindrowa jednostka napędowa wyposażona w głowicę o 16 zaworach i wielopunktowy wtrysk benzyny. Silnik osiąga moc maksymalną 78 kW (105 KM) przy 5400 obr/min. Pojazd ma niezależne zawieszenie wszystkich kół. Koła z lekkiego stopu zaopatrzono w ogumienie o wymiarach 175/65 R 14, a przy każdym z nich umieszczono hamulec tarczowy.

Maksymalna prędkość samochodu Łada Roadster wynosi 200 km/h.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu