Pojazdy studialne i prototypowe

Land Rover LRX (2008)

Firma Land Rover, która święciła w 2008 roku 60-te urodziny zaprezentowała w Genewie model LRX, który można zaliczyć do kategorii crossover, ale ma bardziej sportowy charakter niż seryjnie produkowany Freelander2. Mają o tym świadczyć kształty nadwozia oraz jego trzydrzwiowy układ. Opadająca ku tyłowi linia dachu oraz znaczny kąt pochylenia tylnej ściany to rozwiązania nie spotykane w dotychczasowych samochodach tej marki. Podstawowe wymiary jak rozstaw osi (2650 mm) oraz długość całkowita wynosząca 4500 mm są zbliżone do modelu Freelander, natomiast wysokość pojazdu została wyraźnie zmniejszona (o około 200 mm). Okna boczne i dachowe wykonano z tworzywa poliwęglanowego, co wynikało ze starań konstruktorów o redukcję masy własnej. Luksusowo wyposażone wnętrze mieściło cztery osoby. Dostęp do przestrzeni bagażowej zapewniały dzielone poziomo drzwi tylne, wyposażone w elektryczne mechanizmy otwierania. Nie ujawniono danych dotyczących zespołu napędowego, natomiast wiadomo, że LRX ma stały napęd obu osi i jest wyposażony w dodatkowe układy ułatwiające jazdę w terenie jak Hill Descent Control i system Terrain Response, zapewniający odpowiedni podział siły napędowej oraz dbający o właściwe wspomaganie układu kierowniczego i sztywność amortyzatorów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu