Pojazdy studialne i prototypowe

Nissan Pivo (2005)

Jesienią 2005 roku, na Salonie Samochodowym w Tokio firma Nissan przedstawiła interesujące studium pojazdu miejskiego o bardzo nietypowej koncepcji. Samochód o nazwie Pivo, mimo niewielkiej długości wynoszącej zaledwie 2.700 mm gwarantuje komfortową przestrzeń dla trzech osób. Centralna część nadwozia ma formę zbliżoną do kuli i została obrotowo osadzona na czterokołowym „podwoziu” mieszczącym wszystkie mechanizmy. Takie rozwiązanie wymusiło wprowadzenie elektrycznego sterowania podstawowymi funkcjami przyspieszanie , kierowanie czy hamowanie, a więc systemu typu „drive by wire”, stosowanego już w lotnictwie. Miejsce kierowcy w obrotowej kabinie umieszczono centralnie, nieco przed dwoma bocznymi siedzeniami dla pasażerów. Mimo tego szerokość samochodu nie przekracza 1.600 mm. Przyjęte rozwiązanie obrotowej kabiny (stąd nazwa, gdyż pivot to po angielsku obrót) umożliwia wykonanie manewru „zawracania” tylko poprzez obrót kabiny o 180o względem podwozia. Elektrycznie otwierane drzwi boczne o dużych wymiarach zapewniają komfortowy dostęp do wnętrza. Zastosowano system pełnego monitoringu widoczności o nazwie Nissan's Around View. Kamery współpracujące z monitorami umieszczonymi pod szybą przednią i na słupkach przednich eliminują praktycznie jakiekolwiek martwe pola. Manewry skrętu ułatwia system kierowania wszystkich kół pojazdu. Do napędu pojazdu służą dwa silniki elektryczne zasilane z baterii akumulatorów litowych.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu