Pojazdy studialne i prototypowe

Nissan UV-X (1989)

Samochód Nissan UV-X stanowił studium rozwiązań technicznych i wzorniczych pojazdu średniej wielkości. Zaprezentowano go w 1989 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Oryginalnie ukształtowane nadwozie charakteryzuje się wyraźnie zwiększonym rozstawem osi (2800 mm) i podwyższoną częścią tylną. Długość całkowita tego modelu wynosi 4520 mm, a szerokość 1785 mm.

Obłe i płynne kształty nadwozia pozwoliły na uzyskanie niskiej wartości współczynnika Cx=0,25. Przeszklony dach pokryto warstwą ciekłych kryształów o zmiennej przejrzystości. W tylnym pasie nadwozia umieszczono kamerę video, która pokazuje obraz drogi za samochodem na miniaturowym ekranie umieszczonym w wewnętrznym lusterku wstecznym. Mimo dużej szerokości wnętrze przeznaczone jest dla czterech osób.

Nowym rozwiązaniem było także przednie zawieszenie typu Mac Pherson, w którym zastosowano dodatkowe podparcie zwrotnicy w górnej części.

Niektóre rozwiązania z tego pojazdu przeniesione zostały do seryjnego samochodu Primera.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu