Pojazdy studialne i prototypowe

Peugeot 607 Feline (2000)

Studialny samochód sportowy o nazwie Feline był ozdobą stoiska firmy Peugeot podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2000 roku. Nadwozie o oryginalnych kształtach wyróżnia się wydłużonym segmentem silnikowym i szklaną kapsułą nad dwuosobowym wnętrzem. Uwagę zwracają krótkie zwisy przedni i tylny. Struktura nośna nadwozia wykonana jest z kształtowanych podciśnieniowo płyt typu "plaster miodu", a poszycia zewnętrzne z tworzyw sztucznych. Takie rozwiązanie umożliwiło uzyskanie niskiej masy własnej pojazdu wynoszącej tylko 875 kg.

Szklana kapsuła jest dzielona i przy wsiadaniu do pojazdu obie części się rozsuwają (do przodu o 500 mm, do tyłu o 175 mm), natomiast drzwi przesuwają się do przodu, do wnęki ukrytej za błotnikami. Pod tylną częścią kapsuły mieści się sztywny pałąk bezpieczeństwa.

Przy rozstawie osi 2580 mm, długość całkowita modelu Feline wynosi 4070 mm, szerokość 1880 mm, a wysokość 1190 mm.

Benzynowy silnik V6 o pojemności skokowej 3,0 dm3 (adoptowany z modelu 607) i mocy 152 kW (210 KM) umieszczono wzdłużnie za osią kół przednich. Mechaniczna skrzynia przekładniowa o 5 biegach znajduje się przed silnikiem i kieruje napęd na koła przednie. Uzyskano niemal równy rozkład obciążeń na obie osie. Wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm i grubości 30 mm wykonano z włókien węglowych.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu