Pojazdy studialne i prototypowe

Peugeot Oxia (1988)

Sportowy model o nazwie Oxia był ozdobą stoiska Peugeot'a podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1988 roku. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne wzorowane były na samochodach wyścigowych. Strukturę nośną samochodu stanowiła przestrzenna rama wykonana ze stopu lekkiego. Elementy nadwozia wykonane z żywicy epoksydowej wzmocnionej włóknem węglowym były klejone do szkieletu.

Dwuosobowe nadwozie typu coupe wyróżniało się dobrymi własnościami aerodynamicznymi i wielką szyba przednią, pod którą, w dolnej części umieszczono ogniwa słoneczne. Z nich czerpana jest energia do przewietrzania przeszklonego wnętrza podczas postoju pojazdu. Centralnie umieszczony silnik benzynowy w układzie V6, o pojemności skokowej 2,85 dm3 zaopatrzony był w dwie turbosprężarki i osiągał ogromną moc 500 kW (680 KM). Napęd przekazywany był stale na obie osie pojazdu.

Przy rozstawie osi 2800 mm, długość całkowita pojazdu wynosiła 4610 mm, szerokość 2020 mm, a wysokość tylko 1130 mm.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu