Pojazdy studialne i prototypowe

Renault Zoom (1992)

Niezwykłą koncepcję przyszłościowego pojazdu miejskiego o nazwie Zoom można było podziwiać na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1992 roku. Samochód ten powstał w wyniku współpracy firm Renault i Matra.

Bryła nadwozia wzorowana została na kształcie jajka ale w pełni zachowano jej funkcjonalność. Specyficzny sposób otwierania drzwi bocznych ułatwia wsiadanie na zatłoczonych parkingach miejskich. Kierunkowskazy przednie umieszczono w najbardziej wysuniętych elementach nadwozia czyli w obudowach lusterek zewnętrznych. Długość nadwozia wynosi 2650 mm, szerokość 1520 mm, a wysokość 1495 mm. Szkielet nośny wykonano z aluminium a poszczególne elementy poszycia z tworzyw sztucznych.

Samochód ma elektryczny układ napędowy. Silnik prądu zmiennego o mocy 25 kW (34 KM) umieszczony jest poprzecznie z przodu pojazdu. Źródłem energii jest bateria akumulatorów kadmowo-niklowych, która umożliwia przejechanie 150 km w ruchu miejskim. Czas ich pełnego ładowania wynosi 8 godzin, ale istnieje możliwość szybkiego ładowania i wówczas po 2 godzinach bateria jest naładowana w 80 %.

W oryginalny sposób rozwiązano podwozie tego samochodu. W celu zmniejszenia długości samochodu podczas parkowania zastosowano hydrauliczny mechanizm skracania rozstawu osi (i długości ). Podczas postoju rozstaw osi zmniejsza się o 120mm a długość całkowita skraca się do 2300 mm.

Prędkość maksymalna tego pojazdu wynosi około 120 km/h.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu