Pojazdy studialne i prototypowe

Toyota FINE-N (2004)

Studialny samochód Toyota FINE-N (Fuel cell INnovative Emotion-Next) jest pojazdem wybiegającym w dalszą przyszłość. Przyjęta koncepcja układu napędowego w postaci czterech silników elektrycznych umieszczonych bezpośrednio przy kołach jezdnych oraz systemu ich zasilania z ogniw paliwowych nowej generacji pozwoliła na większą swobodę w projektowaniu bryły nadwozia i jego wnętrza. Wszystkie elementy systemu zasilania pojazdu udało się zmieścić pod płaską podłogą a zastosowanie układów sterowania typu „by wire” uprościło zabudowę stanowiska pracy kierowcy. Długość całkowita tego pojazdu wynosi 4355 mm, co niemal dokładnie odpowiada nowej Corolli Verso, ale rozstaw osi o wartości 3100 mm to zupełnie coś nowego. Rozstawy kół przednich i tylnych oraz szerokość pojazdu wynosząca 1820 mm to wartości odpowiadające luksusowym pojazdom w rodzaju Mercedesa Benz klasy E. Potężne koła wyposażone w ogumienie o wymiarach 215/40 R 22” umieszczono w narożach samochodu, tak więc ich wnęki znalazły się poza obszarem przestrzeni osobowej. W tak obszernym wnętrzu umieszczono tylko cztery indywidualne fotele, co gwarantuje najwyższy poziom komfortu jazdy. Bryła nadwozia ma smukłą i obłą sylwetkę jednobryłową o silnie pochylonej szybie przedniej i wysokości 1495 mm.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu