Logo Auto-era
Logo Auto-era

Katalog samochodów seryjnych

OPEL INSIGNIA (2008-...)

Logo OPEL INSIGNIA

Model o nazwie Insignia był następcą popularnej Vectry. Oficjalny debiut tej nowej rodziny samochodów miał miejsce w lipcu 2008 roku podczas Salonu Samochodowego w Londynie. Już w następnym miesiącu ruszyła sprzedaż tych pojazdów, z tym że w Wielkiej Brytanii był oferowany pod marką Vauxhall. Wkrótce pojazd został doceniony przez specjalistów i uhonorowany tytułem Samochodu Roku 2009.

Model Insignia został zbudowany na płycie podłogowej Epsilon II, opracowanej przez specjalistów koncernu GM z przeznaczeniem dla pojazdów wielu marek wchodzących w skład tego koncernu.

W odróżnieniu od poprzednika wszystkie trzy wersje nadwoziowe (notch-back, hatch-back i kombi) miały ten sam rozstaw osi, który był jednak nieco większy niż w podstawowym modelu Vectry. Kształty tych nadwozi były bardziej obłe i płynne, co wpłynęło na poprawę własności aerodynamicznych. Wersja kombi o nowej nazwie Sports Tourer została wprowadzona na rynek nieco później, bo w marcu 2009 roku.

Do napędu tych pojazdów przewidziano szeroką gamę silników. Początkowo składała się ona z czterech jednostek benzynowych i trzech silników Diesla. Silniki benzynowe miały pojemność skokową od 1,6 do 2,8 dm3, natomiast silniki Diesla miały jednakową pojemność 2,0 dm3. W połowie 2009 roku gama modeli powiększyła się o usportowioną wersję OPC.

Podstawowe modele miały standardowo napędzane koła przednie, ale niektóre wersje były dostępne z napędem obu osi.

W połowie 2013 roku przeprowadzono modernizację całej rodziny tych pojazdów. Po face-liftingu zmieniła się przednia i tylna część nadwozia. Wraz z nowym zderzakiem przednim zmieniły się reflektory i wlot powietrza. Nowe tylne lampy połączono listwą ozdobną. We wnętrzu zmodyfikowano deskę rozdzielczą i kierownicę, pojawił się też ekran dotykowy o przekątnej 8".

Zmiany objęły także paletę jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. Wprowadzono między innymi nowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem (SIDI). W tym samych czasie rodzina Insigni powiększyła się o uterenowioną wersję Country Tourer, bazującą na nadwoziu kombi. Poza napędem 4x4, zwiększono prześwit i zastosowano adaptacyjne zawieszenie kół. Na zewnątrz samochody te wyróżniały się dodatkowymi osłonami progów i nadkoli wykonanymi z matowego tworzywa sztucznego.

Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA
Miniatura OPEL INSIGNIA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024