Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SKODA FABIA I (1999-2007)

Miniatura SKODA FABIA

Prezentacja modelu Fabia odbyła się 1 września 1999 roku. Nowa płyta podłogowa, która została wykorzystana w Fabii, została później zastosowana w innych modelach koncernu o podobnej wielkości czyli VW Polo oraz Seat Ibiza. Nowa Skoda początkowo oferowana była z dwubryłowym nadwoziem typu hatch-back w układzie pięciodrzwiowym. W jego przedniej części dominowała prostokątna krata wlotu powietrza, znana już z innych modeli Skody. Zderzaki przedni i tylny były w pełni zintegrowane z sąsiednimi elementami nadwozia. Zastosowanie blach cynkowanych na elementy nadwozia pozwoliło na wydłużenie gwarancji antykorozyjnej.

Komora silnika przystosowana została do zabudowy poprzecznej różnych zespołów napędowych. Stosowane były zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. W pierwszym okresie stosowano silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 dm3 w trzech wariantach oraz wolnossący silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3. W roku 2000 wprowadzono do gamy Fabii nowe silniki. Były wśród nich benzynowe o pojemności 1,0 dm3 i największy o pojemności 2,0 dm3 oraz nowoczesny turbodoładowany silnik Diesla.

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu debiutowała Fabia z nadwoziem typu kombi. Zgodnie z panującymi tendencjami tylna część nadwozia otrzymała obłe kształty. Z gamy silników dla tej wersji wykluczono silnik o pojemności 1,0 dm3.

Trzecią odmianę nadwoziową w postaci czterodrzwiowego notch-backa zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 2001 roku. Konstrukcję wersji Sedan została oparto na płycie podłogowej kombi. Nadwozie w przedniej części jest identyczne z pozostałymi wersjami tego pojazdu. Różnice zaczynały pojawiać się na wysokości słupka środkowego. Na nowo opracowano tylną część nadwozia, z zachowaniem charakterystycznego, dla "członków tej rodziny", wyglądu tylnych świateł i przestrzeni między nimi. Do napędu samochodów w wersji Sedan wykorzystano identyczne jak w kombi jednostki napędowe.

W 2000 roku wprowadzono nowe trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,2 dm3, a w roku 2003 - trzycylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,4 dm3. W tym samym roku do gamy Fabii dołączył usportowiony model RS, wyposażony w turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3.

Latem 2004 roku rodzina tych pojazdów została nieznacznie zmodernizowana. Zmieniono przedni zderzak oraz klosze tylnych lamp, a we wnętrzu dodano trzeci tylny zagłówek i trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Wprowadzono także inny silnik benzynowy 1,4 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji nastąpiło początkiem 2007 roku.

Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA
Miniatura SKODA FABIA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024