Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

FERRARI 456 (1992-2003)

Logo FERRARI 456

Model oznaczony symbolem 456 GT miał swój debiut podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, jesienią 1992 roku. Forma nadwozia typu coupe opracowana została przez firmę Pininfarina. Nadwozie to było jednym z niewielu tej marki, które przeznaczono dla czterech osób.

Klasyczna sylwetka nadwozia cieszyła się dużym uznaniem zamożnych klientów. Po wielu latach przerwy zdecydowano się zastosowanie klasycznego układu napędowego, ale w tzw. odmianie transaxle, gdzie skrzynia przekładniowa zblokowana została z tylnym mostem napędowym.

Pojazd napędzany był silnikiem w układzie V12, o pojemności skokowej 5,5 dm3. Cztery wałki napędu sterowały pracą 48 zaworów. Mechaniczna skrzynia przekładniowa miała sześć biegów. Od wiosny 1996 roku dostępny był również model oznaczony jako GTA, wyposażony w automatyczną czterobiegową skrzynię przekładniową i przeznaczony głównie na rynek amerykański.

Na genewskim Salonie Samochodowym w 1998 roku pokazano model 456 M (Modificata).W samochodzie zmieniono niektóre szczegóły nadwozia, wystrój wnętrza, a także silnik i zespoły podwoziowe. Wprowadzono między innymi układ ASR zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania.

Produkcję tych pojazdów zakończono w 2003 roku, a ogółem wykonano 4361 sztuk.

Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456
Miniatura FERRARI 456

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024