Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

FORD FOCUS III (2010-2018)

Miniatura FORD FOCUS

Trzecia generacja samochodów Focus została przedstawiona publicznie w styczniu 2010 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Była to wersja amerykańska, ale niewiele różniąca się od europejskiej. Produkcja tych pojazdów ruszyła na przełomie lat 2010/2011, ale ich debiut na rynkach europejskich odbył się w kwietniu 2011 roku.

Ogólna koncepcja pojazdu nie uległa zmianie. Płyta podłogowa została nieznacznie wydłużona, a długość podstawowego dwubryłowego pięciodrzwiowego nadwozia typu hatch-back wzrosła tylko o 2 cm. Równocześnie wprowadzono do produkcji czterodrzwiowe nadwozie trzybryłowe, natomiast nadwozie typu kombi pojawiło się nieco później. Zrezygnowano w tej generacji z produkcji wersji trzydrzwiowej.

Odnowiono gamę silników, między innymi wprowadzono dwie wersje doładowanych silników benzynowych z nowej rodziny EcoBoost (o pojemności 1,6 dm3). Kolejną nowością była dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa o nazwie PowerShift.

W 2012 roku rodzina samochodów Focus została powiększona o usportowione modele ST z silnikiem o pojemności 2,0 dm3 oraz modele z trzycylindrowymi silnikami z rodziny EcoBoost (o pojemności 1,0 dm3).

Początkiem 2014 roku przedstawiono zmodernizowaną rodzinę tych pojazdów. W lutym odbyła się ich prezentacja w Barcelonie, natomiast w marcu pokazano je podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Do sieci sprzedaży nowe Focusy trafiły dopiero jesienią.

W ramach face-liftingu zmieniono przednią część nadwozia, a głównie wlot powietrza oraz zderzak i lampy. Trapezowy kształt wlotu powietrza był wcześniej zastosowany w modelu Fiesta (2013 r), a w niedalekiej przyszłości ma być wyróżnikiem wszystkich modeli marki Ford. We wnętrzu pojawił się dotykowy ekran o przekątnej 8" oraz nowa kierownica. Wzbogacono wyposażenie o nowe elektroniczne systemy ułatwiające prowadzenie pojazdu.

Zmiany objęły także gamę jednostek napędowych. Wprowadzono nowe silniki benzynowe z rodziny EcoBoost o pojemności skokowej 1,5 dm3 (w dwóch wersjach) oraz nowe silniki Diesla, także o pojemności 1,5 dm3. Nowe jednostki wyróżniają się ograniczonym apetytem na paliwo.

Usportowione modele ST zaoferowano w dwóch wersjach silnikowych. Oprócz silnika benzynowego dostępny będzie wysilony silnik Diesla. W marcu 2015 roku przedstawiono oficjalnie model RS, ale sprzedaż rozpoczęto rok później. Do napędu wykorzystano czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,3 dm3 pochodzący z Forda Mustanga.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło w kwietniu 2018 roku.

Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS
Miniatura FORD FOCUS

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024