Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

FORD SCORPIO I (1985-1994)

Miniatura FORD SCORPIO

Model Scorpio miał nadwozie o sylwetce 2,5-bryłowej, tzn. miał unoszone do góry tylne drzwi i lekko zaznaczoną linię bagażnika. Pięciodrzwiowe nadwozie było starannie opracowane pod względem aerodynamicznym.. Obszerne wnętrze zapewniało wysoki komfort jazdy. Początkowo do napędu stosowano jedynie czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach skokowych 1,8 i 2,0 dm3, z tym że ten drugi dostępny był w wersji gaźnikowej i wtryskowej. Samochód miał klasyczny układ napędowy, ale już jesienią 1985 roku zaoferowano wersję ze stałym napędem wszystkich kół.

Model Scorpio był pierwszym pojazdem seryjnie wyposażonym w układ ABS. Zalety tego samochodu spowodowały nadanie mu zaszczytnego tytułu Samochodu Roku 1986.

W 1986 roku poszerzono gamę silników przez wprowadzenie dwóch benzynowych jednostek w układzie V6 o pojemności 2,4 i 2,8 dm3 oraz silnika Diesla o pojemności 2,5 dm3 kupowanego od firmy Peugeot. Dalsze zmiany silnikowe to wycofanie silnika 1,8 dm3 w 1987 roku i wprowadzenie turbodiesla o pojemności 2,5 dm3 w 1988 roku. W następnym roku wycofano wolnossący silnik Diesla, natomiast dodano benzynowy silnik 2,0 dm3 z głowicą wyposażoną w dwa wałki rozrządu..

Drugą wersję nadwoziową modelu Scorpio wprowadzono w 1990 roku. Było to czterodrzwiowe nadwozie typu notch-back o zwisie tylnym wydłużonym o 7,5 cm. Zwiększyła się także pojemność bagażnika.

Najmocniejsza wersja samochodu Scorpio pojawiła się w 1991 roku. Była wyposażona w silnik w układzie V6 o pojemności skokowej 2,9 dm3 mający 24 zawory. Taką jednostkę napędową montowano jedynie w nadwozia trzybryłowe.

W 1992 roku cała rodzina Scorpio została poddana face-liftingowi. Zmieniono kształt przednich lamp, wlotu powietrza i pokrywy silnika. Niewielkie zmiany wprowadzono we wnętrzu i w zawieszeniu kół. Wraz z modernizacją wprowadzono do produkcji nadwozie typu kombi o tradycyjnej nazwie Tournier. W następnym roku wprowadzono nowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,5 dm3 pochodzący z włoskiej wytwórni VM i zapewniający lepszą dynamikę niż poprzednik.

Produkcję pierwszej generacji samochodów Scorpio zakończono w połowie 1994 roku.

Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO
Miniatura FORD SCORPIO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024